Gesprekken in de praktijk

Als professional is het belangrijk om regelmatig je gespreksvaardigheden te evalueren en te verbeteren. Het voeren van effectieve gesprekken met patiënten, cliënten en/of collega’s is essentieel voor het opbouwen van vertrouwen. In samenwerking met FactorVeermans bieden wij je de kans om gesprekken te evalueren met een van onze adviserende adviseurs. Jij bepaalt welke (moeilijke) situatie je wilt onderzoeken. Hoe kom je over? Je krijgt tips & tricks om de communicatie verder te verbeteren. 

MCG Consulting werkt al jaren in de professionele dienstverlening. Wij zien dat advocaten en zorgprofessionals in de praktijk veel (lastige) gesprekken moeten voeren. 

Communiceren is niet altijd makkelijk. Met de een lukt het wel, met de ander niet. Gedrag roept gedag op en voor je het weet zit je in een situatie die je niet wilt! Er zijn tal van manieren om communicatie tussen collega's, klanten of patiënten te verbeteren.  Wil je hiermee aan de slag? Schrijf je dan in via ons startformulier.

MCG heeft samen met FactorVeermans de handen ineengeslagen om handvatten te bieden bij gesprekken, speciaal voor jouw sector.  Herken jij je in een van de onderstaande video's?

Begeleiding advocaat-stagiair


Verstoorde werkrelatie


Begeleiding van AIOS


Korte oefening, lang leereffect
Wij bieden je een manier om aan de slag te gaan met het evalueren op van je gesprekstechnieken, houding en de manier waarop je overkomt tijdens een gesprek. Of je nu al ervaren bent in het voeren van gesprekken of nog wat extra ondersteuning kunt gebruiken, onze training is geschikt voor iedere die zijn of haar communicatievaardigheden wil versterken.

Een greep uit mogelijke gespreksonderwerpen
  • Hoe kom ik over op een ander
  • Tussentijds beoordelingsgesprek met AIOS die niet luistert
  • Luister ik wel goed genoeg naar de ander
  • Collegiaal gesprek met afstandelijke, ontwijkende collega
  • Collegiaal gesprek met ‘drama’-collega
  • Kom ik overtuigend over
  • Tussentijds voortgangsgesprek met AIOS die een te hoge pet van zichzelf opheeft
  • Tussentijds voortgangsgesprek met AIOS die de lat veel te hoog legt
  • Collega die afspraken niet nakomt of altijd te laat komt bij de overdracht
  • Hoe motiveer ik een anderen
  • Omgaan met collega’s die bij mij klagen over andere collega’s
 

Hoe werkt het?
Onze adviserende adviseurs zijn speciaal getraind in het bieden van reflectie en constructieve feedback. Tijdens een gesprek van 1 uur zullen we je begeleiden bij het analyseren van je gesprekken, het identificeren van sterke punten en het ontdekken van mogelijke verbeterpunten.

Jij wilt graag sparren met iemand die jouw sector kent. Via ons startformulier geef je aan waarmee je aan de slag wil en in welke periode. Wij kiezen een adviseur die past bij jouw vraag en plannen het gesprek in. Je ontvangt van ons een bevestiging met daarin een (digitale) uitnodiging. Tijdens het gesprek met de krijg je handvatten om de communicatie tussen jou en je collega, klant, patiënt etc. te verbeteren. De training duurt ca. 1 uur.  

Mocht je vragen hebben neem dan gesrust contact op met ons op via 030-2369485 of stuur een e-mail naar ofni.[antispam].@meijercg.nl

Voor organisaties kunnen wij verschillende pakketsvormen aanbieden. voor meer inforamtie hierover neem contact met ons op. 

 

MCG Consulting | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | Zoeken | Copyright 2023